Характеристика досвіду

 

Характеристика досвіду за інноваційним потенціалом
керівника гуртка «Лідер» Скрипник Жанни Володимирівни

Підвищення ефективності навчання безпосередньо залежить від доцільності добору та використання різноманітних, найбільш адекватних навчальній темі, методів навчання, а також активізації всього навчального процесу.
Вибір методів навчання зумовлений цілями навчання, змістом навчального матеріалу та специфікою предмета, стилем навчання та рівнем педагогічної майстерності.
Застосування інновації проводжу з врахуванням особливостей аудиторії та залежно від інноваційного потенціалу.
Так,  нововведення  практикуються на самому початку планування роботи педагогів. Це відбувається, коли керівники  гуртків удосконалюють програми гуртків, впроваджують  в практику  вже відомі методики.  Таким чином, давно  відомі форми роботи набувають нового звучання, якщо вони поєднані з інноваційною модифікацією. Тож в своїй роботі практикую проведення педрад не за традиційним порядком денним, а із застосуванням інтерактивних методик. Одним з вдалих поєднань нового та відомого є проведеняв мною   «круглих столів».  Застосування такої форми роботи   набуває нового змісту, коли за круглим столом збираються учасники-представники різних професій, різних поколінь, різних переконань. Під час роботи  таких круглих  столів не просто розглядаються питання, а учасники потрапляють в критичні ситуації, що спонукають до генерування нових ідей, використовуються новітні  інформаційні технології, інтерактивні методи роботи.Інноваційними вважаю проведені мною круглі столи на тему:
Прикладами комбінаторного нововведення в своїй роботі вбачаю  конструктивне поєднання  раніше відомих КТС з інтерактивними  елементами. Так, при випуску  дитячої газети застосована така форма колективно-творчої діяльності, як «Журналістський прес-бій», під час якого збереглася традиційна форма КТС, але набула нового інноваційного змісту. А саме :  дітям  було запропоновано самим  створити три редакції, виявити  лідерів та відправитися по вул. Ленініна  смт. Олександрівки  в журналістську експедицію за  інтерактивним збором інформації. До такого ж нового  конструктивного поєднання елементів раніше відомих методик   можна віднести   КТС    « Добром єднаються серця»,  « Молодь обирає здоров’я».

        Радикальними нововведенями у своїй роботі є   застосування методу проектів.  Це дає можливість залучити дітей до виконання соціально значущих завдань, отримуючи при цьому досвід і знання. Важливо те, що діти працюють як дослідники. Вони не просто виконавці, а самі ставлять мету, обирають засоби її досягнення, виконують необхідну роботу і аналізують отриманий результат. Під час такої роботи розвивається вміння аналізувати свої досягнення, бачити можливості самовдосконалення та обирати приклади для наслідування. Такий вид діяльності є необхідною умовою для особистісного зростання гуртківців.


Широко застосовуються інтерактивні методи навчання, на заняттях танцювального колективу «Калинонька», діє принцип структурної єдності, який забезпечує логічну єдність змісту знань на всіх етапах і рівнях навчання. Використовуються ігрові методи, засоби, прийоми, зокрема, інтегрованого типу: ігри-вправи, ігри-імпровізації, мистецькі вікторини. На заняттях АХБ використовуються словесний метод, метод емоційного дійства, моделювання, життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення та обговорення проблемних питань на основі аналізу та узагальнення.
На заняттях фольклорного колективу «Джерельце» значна роль приділяється самостійності гуртківців, спонукає до творчої праці. Впроваджується метод «евритмії», головним завданням якого є розвиток таких якостей особистості вихованця та майбутнього артиста: емоційно-психологічна рівновага та виразність голосу, рухів, жестів, концентрація уваги та розвиток уяви, пластична та мімічна розкутість.
Ефективність занять мистецтвом залежить від зацікавлення художньою працею, від отриманого дітьми в процесі занять емоційного задоволення, радості. Саме тому на заняттях декоративно-прикладного відділу застосовуються сугестопедія - що означає навіювання, нашіптування. Основа цього методу – авторитет, двоплановість, інтонація, ритм, спрямовані на розкриття резервних можливостей особистості.
При цьому творчість дітей не імітується, а виявляється фактично, активізується діяльність підсвідомих процесів.

Застосування такого методу формує високі почуття, емоційне напруження, допомагає створити творчу атмосферу під час занять. Використання таких технологій керівниками гуртків сприяє розвитку таких особистісних якостей як комунікабельність, співробітництво, уміння відстоювати свою точку зору, себе в соціумі.

Немає коментарів:

Дописати коментар